City Gross i samarbete med Svenska Spel

:svenskaspel-logo:Svenska Spels koncept för digitala väggtidningar och den tekniska plattformen erbjuder spännande möjligheter att vidareutveckla informationen i butikerna och interaktionen med kunderna. Nu inleder man ett samarbete med City Gross.

? Denna satsning på digitala pekskärmar har efterfrågats under en längre tid av både våra butiker såväl som av City Gross kunder, dagens spelutbud kräver digitala lösningar då kunden efterfrågar mer och mer realtidsinformation och det ligger helt rätt i tiden som ett led i att bli Sveriges mest tillgängliga dagligvaruaktör. Det känns mycket bra att kunna erbjuda våra kunder denna service genom förbutiker i teknisk framkant, säger Jonas P. Andersson, Detaljhandelschef på BergendahlsGruppen.

Digitala budskap gör att spelinformationen blir tydligare och enklare att hantera, samtidigt som hela butiken ger ett proffsigare och modernare intryck.

Pekskärmar för bästa möjliga service

? Tydligare och mer strukturerad information – en bättre spelupplevelse.

? All spelinformation på en skärm.

? Spelaren väljer själv med en enkel meny på pekskärmen.

? Spelinformation uppdateras online – alltid den senaste informationen! En stor fördel för alla parter att man alltid kan lita på att informationen är aktuell.

? Spelförslag och analyser tätare inpå spelstopp – både avseende Svenska Spel och ATG.

? Du slipper byta väggtidningar – och får mer tid att sälja.

? Vårt goda samarbete med City Gross tar nu nästa steg. City Gross blev ju Årets Kedja 2008 på vår Ombudsgala och har fortsatt en fantastisk försäljningsutveckling på både spel och lotter, och det känns härligt att City Gross genom detta avtal på digitala väggtidningar i samtliga förbutiker kan erbjuda sina kunder en ännu högre servicenivå och ytterligare effektivsera arbetet i butiken, kommenterar Mattias Mildenborn, Försäljningsområdeschef på :svenskaspel:.

Skribent: Johan

Skriven den 30 november, 2009