NordicBet lanserar ny förbättrad oddssida!

:nordicbet-logo:Idag har NordicBet, ett av Europas ledande företag inom sport och spel, lanserat en ny, förbättrad och förenklad hemsida. Den nya sidan har bland annat en avancerad sökfunktion som ger förslag på spel och alternativ samt en enkel bläddringsfunktion så att du snabbt och enkelt kan hitta det du vill spela på.

Möjlighet att markera sporter, ligor eller tillochmed lag som Favoriter, och du får de spelen serverade direkt på startsidan när du kommer tillbaka. Tiden då man spenderade lång tid på att leta och bläddra igenom tusentals odds är därmed förbi!

Den nya designen möts man av när man går in på sidan www.nordicbet.com och har utvecklats i samarbete med Cyber-Duck utefter feedback från kunder, undersökningar och avancerad ny teknik med eye-tracking-sessioner med riktiga användare. Testpaneler över hela Europa har fastställt att nya sidan är snabbare, mer överskådlig och användarvänlig, där kundens egna spelintressen har satts i fokus.

Joakim Stockman, Chef för Online hos NordicBet utvecklar: ”Den gamla hemsidan utvecklades 2002 och har inte förändrats särskilt mycket genom åren. Självklart har vi gjort tekniska framsteg, men vi kände att det är dags att lyssna på användaren och hans/hennes önskemål. Vi valde Cyber-Duck som samarbetspartner i detta arbete, och jag är stolt över hur mycket närmre vi kommer användaren med den nya designen. Intuitivt och snabbt Oddssök och möjlighet till personalisering för användarna gör att vi tar en marknadsledande position med den nya designen”.

Per Hellberg, VD på NordicBet är extra positiv kring de nya förändringarna: ”NordicBet har gått från klarhet till klarhet och förstärkt produkterna genom åren. Det tack vare att vi aldrig varit rädda för att utvärdera och förbättra oss med nya och innovativa metoder. Våra nyheter som vi lanserar denna veckan visar våra kunder och partners att vi lyssnar på dem och utvecklat en mötesplats för spelintresserade, helt utifrån deras önskemål och feedback”.

Cyber-Duck har utsetts till strategisk partner som digital byrå för NordicBet. VD Danny Bluestone förklarar: ”Vi känner oss hedrade. NordicBet är ett passionerat företag, och inte främmande för innovativa lösningar inom webb och användarvänlighet. Det är deras önskemål att vara bäst, och vi kommer driva utvecklingen genom att studera eye-tracking vidare, genomföra omfattande webbanalyser och andra typer av UCD (User Centred Design) för att på så sätt säkerställa att NordicBet behåller positionen som användarvänlig och intuitiv mötesplats för spelare och spelintresserade”.

Besök ny NordicBet idag!

Skribent: Johan

Skriven den 15 september, 2010