Svenska Spel utökar spelinformation

:svenskaspel-logo: fortsätter att utöka spelinformationen hos sina ombud. Svenska Spel har lagt en ny stororder till MultiQ. Ordern är värd ca 11 miljoner kronor och skall levereras under första halvåret 2010.

:svenskaspel: fortsätter att utöka den digitaliserade spelinformationen och ska installera fler digitala skärmar hos sina spelombud. Bland annat används skärmarna till säljbudskap, spelinformation och digitala väggtidningar.

– MultiQ har samarbetat med Svenska Spel sedan 2006. Det som från början var en pilot i 20 butiker med en rullande textsida, är nu den senaste teknikens Digital Signage-system som omfattar omkring en tredjedel av Svenska Spels ombud, säger Anders Laurin, VD på MultiQ.

– Vi kopplar på nya ombud i en jämn ström och alla tycker att det är väldigt bra. Det underlättar för ombuden och vi på Svenska Spel kan styra budskapen och erbjuda mycket mer aktuell och relevant information. Dessutom sparar ombuden mycket tid. Innan skrev de posters och liknande själva, nu kommer informationen från centralt håll, berättar Mathias Johansson projektledare på :svenskaspel: och fortsätter: Samarbetet med MultiQ fungerar jättebra. Vi ser dem som en samarbetspartner mer än underleverantör och är verkligen nöjda.

Skribent: Johan

Skriven den 22 februari, 2010